Bár nem érinti az összes csomagtípust, de érdekes vagy inkább szánalmas a Magyar Posta csomagkorlátja. Év végén, amikor megnő a csomagszám, egy ilyen intézkedés számos kérdést vet fel.
Állítólag a színvonalas szolgáltatás érdekében vezetik be, de egy Postának mi a színvonal? Hogy mindent szuper módon kézbesít (és ehhez megfelelő munkavállalói létszámot biztosít), vagy folyton kifogást keres?
A színvonal jelenti a bazári hangulatot a Postákon, és a folyamatos kérdezgetést, amikor csak egy levelet, vagy csekket akarsz feladni? Sorsjegyet kér-e? …és biztosítást kötne-e? …bankszámlát nyitna-e? …megtakarítása van-e? Hát persz, biztos csak pár perc az egész ügyintézés. Ez a McDonalds-nak bejött (a sültkrumplival és kólával), de a Postának nem igazán fog.
A “színvonal” fenntartása más futárszolgálatokhoz fogja irányítani a forgalmat, ezzel pedig ismét öngólt lő a Posta. Már a postaládába kézbesíthető mérethatár (2,5 cm vastag) is viccként hatott, mert ennél vastagabb küldemény újabban már csak csomagként adható fel (ha 5 dkg, akkor is). Sokan pedig pont ezért választották régebben a Postát (2 kg alatti küldemények ajánlott küldeményként való postázása), és minden bizonnyal most már nem.
Összefoglalva: üzleti öngyilkosság egy ilyen intézkedés, azaz egy szolgáltatás korlátozása, amiért pénzt kér a szolgáltató, pláne ha a minőségre hivatkozva teszi ezt. Ugyanaz, mintha egy szupermarket azt mondaná, hogy jujj, korlátoznom kell a raktárkészletet, mert több áru eladásához több ember kell, és többet kell takarítani, mert összejárkálják a boltot és pont most jön a szutyok idő… Mindezt a színvonalas kiszolgálás miatt… Vicc…
Forrás: Magyar Posta Zrt. – Tájékoztatás napi csomagfeladási limit bevezetéséről